İzmir’de toplu ulaşım içindeki raylı sistemin payının yüzde 30’a ulaştığı açıklandı.“Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım” seminerinde konuşan İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, Türkiye’de hiçbir kentin bu düzeye yaklaşamadığını belirterek, geçtiğimiz Ekim ayında 8 milyon 250 bin biniş sayısıyla metroda “tüm zamanların rekorunun” kırıldığını söyledi.
Akdeniz kentleri arasında gerçekleştirilen “Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım” seminerinde, İzmirdeki kent içi toplu ulaşım sistemi, mevcut durumu ve yakın geleceğe ilişkin hedefleri de ele alındı. İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, İZDENİZ Genel Müdürü Salih Aslan, İZBAN Genel Müdürü Sabahattin Eriş ve İZULAŞ Genel Müdür Yardımcısı Arda Şekercioğlu’nun konuşmacı olarak yer aldığı oturumun moderatörlüğünü İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Fidan Aslan üstlendi. Açılış konuşmasında İzmir’in Ulaşım Ana Planı çerçevesinde gerçekleşen ve öngörülen çalışmalar hakkında bilgi veren Aslan, kent içi trafiğe büyük rahatlık getirecek Tam Adaptif Sistemi de tanıttı.
Konuşmacılardan İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, yaptığı sunumda İzmir metrosunun büyüme sürecini anlattı. 2000 yılında 11 km olarak hizmete giren metro hattının bugün 20 km.’ye ulaştığını ifade eden Alev, taşınan yolcu sayısındaki artışı da rakamlarla ortaya koydu. Yeni istasyonların açılması, aktarmalı sistemin devreye girmesi ve İZBAN bağlantılarının sağlanması gibi etkenlerle metroyu kullananların sayısının sürekli arttığını dile getiren Sönmez Alev, “Yıllarca 2,5 milyon civarında seyreden yolcu sayısı bugün rekor düzeye ulaştı. Geçtiğimiz Ekim ayında 8 milyon 250 bin biniş sayısıyla metroda tüm zamanların en yüksek yolcu sayısına eriştik. Yıl boyunca taşınan yolcu sayısının ise 2014 sonunda 80 milyona ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.Önümüzdeki günlerde iki yeni tren setinin daha hizmete gireceğini, satın alınacak 85 vagonluk 17 setle birlikte mevcut sayıyı ikiye katlayacaklarını ifade eden Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, “Metroda günlük 350 bin, İZBAN’da 300 bin yolcu taşınıyor. Toplamda ise günde 650 bin kişi raylı sistemle yolculuk yapıyor. Bu İzmir’de kamu eliyle yapılan toplu taşımacılığın yüzde 30’u anlamına geliyor. Diğer iller bu konuda İzmir’le kıyaslanacak düzeyde değil. İstanbul’da bile raylı sistemin payı yüzde 10 civarında” dedi.
Sinyal sisteminin yenilenmesi İZBAN’ı rahatlatacak
İZBAN Genel Müdürü Sabahattin Eriş de 2010 yılında hizmete giren İZBAN’ın bugüne kadar 230 milyonun üzerinde yolcu taşıdığını belirterek, “Dünyanın en hızlı büyüyen banliyölerinden birine sahibiz” dedi.Önümüzdeki günlerde Torbalı hattında seferlerin başlayacağını, 2-3 yıl içinde de hattı Selçuk’a kadar uzatmayı planladıklarını ifade eden Sebahattin Eriş, İZBAN’daki en büyük sıkıntının TCDD trenleri ile aynı hattı kullanmaları olduğunu söyledi. Eriş, mevcut sinyal sisteminin kısa süre içinde değişmesiyle sefer sıklığının 5 dakikaya inmesinin beklendiğini dile getirdi.
İzmir denizle buluşacak
İZDENİZ Genel Müdürü Salih Aslan ise 3’ü hizmete giren 12’sinin yapımı süren yolcu gemileri ve 3 adet arabalı vapurla birlikte, İzmir’in deniz kenti kimliğinin daha fazla ön plana çıkacağını söyledi. Günde 48 bin olan yolcu sayısını ilk etapta 60 binlere, ortalama 1500 olan araç taşıma sayısını 1700lere çıkarmayı hedeflediklerini belirterek Mavişehir, Bayraklı ve Karataş’a yeni iskeleler yapılacağını, dış körfezde Karaburun, Güzelbahçe, Foça gibi bölgelere de seferlerin başlatılacağını dile getirdi.
Bir diğer konuşmacı İZULAŞ Genel Müdür Yardımcısı Arda Şekercioğlu da, kentte 46 kmlik bisiklet yolu ile İnciraltı-Mavişehir arasındaki güzergahta hizmet veren kiralık bisiklet sistemi BİSİM’i tanıttı. Şekercioğlu, ilk günlerde yaşanan sıkıntılara rağmen İzmir halkının kısa sürede bisiklet yolu kültürünü edindiğini belirterek İZULAŞ’ın BİSİM projesine ilişkin yeni hedeflerini anlattı.