KURUMSAL

 
İzmir Metrosu için ilk çalışmalar, 1989 yılında başlatıldı.Heusch und Bosefeldt (Almanya) kuruluşu, iki yıl boyunca kentin ana arterlerinde trafik sayımları yaparak, Ulaşım Master Planı'nı hazırladı.
İzmir Ulaşım Master Planı'nda 2010 yılı için 50 km'lik, kentin dört uç noktasına ulaşan (Bornova, Buca, Narlıdere, Çiğli) ve sırt sırta iki hilal biçiminde bir metro sistemi öneriliyor. Sistemin en yoğun olan bölümüne öncelik tanındı ve 1992 yılı Haziran ayında acil olan bölümün ihalesi duyuruldu. İhaleye Siemens, Breda (İtalyan) ve ABB-Yapı Merkezi Konsorsiyumu katıldı. 
 
15 Ocak 1993'te ABB-Yapı Merkezi Konsorsiyumu ve İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında sözleşme imzalandı.
ABB-Yapı Merkezi bir 'design and built' konsorsiyumu olarak, yurt dışından proje finansmanını sağlamak yükümlülüğünü de taşıyordu.1994 yılında güzergahın yeniden değerlendirilmesi gündeme geldi ve düzenlenen projede Fahrettin Altay'a uzanan bölüm iptal edildi. 

Basmane-Bornova hattı 50 yıllığına TCDD'den alındı ve İzmir Metrosu'nun güncel durumuna ilişkin sözleşme, 1.5 yıl gecikmeyle, 1995 Mart ayında imzalandı.Proje 2000 yılı Nisan ayında teslim edildi. 

10 istasyondan, 24 istasyona
İlk etapta 10 istasyon ile işletime başlanan İzmir Metrosu’nda yeni projeler aralıksız devam etti. İlk etapta,  20 Mart 2012 tarihinde yolculu işletime başlayan, 30 Mart 2012 tarihinde resmi açılışı yapılan 2,25 km uzunluğundaki Evka-3 ve Ege Üniversitesi istasyonları devreye alındı.  İzmir Metro sisteminin 5.5 kilometrelik Üçyol-Fahrettin Altay güzergahındaki ilk iki istasyon olan 1700 metre mesafeli İzmirspor ve Hatay ise 29 Aralık 2012 sabahında işletime açıldı.  

Bu güzergahta İzmirspor ve Hatay istasyonlarından  25 Mart sabahı Göztepe istasyonu İzmir Metro yolcularına hizmet vermeye başladı. Bu istasyon ile birlikte sistemin uzunluğu 16,5 km'ye ulaştı. Son olarak 20 kilometrelik metro ağının son iki durağı olan Poligon ve Fahrettin Altay istasyonları, 26 Temmuz 2014 günü işletime açıldı. 7 istasyondan oluşan 7,2 kilometrelik hatla 24  Şubat 2024 tarihinde Balçova – Kaymakamlık istasyonları devreye alındı. Böylece Evka 3-Kaymakamlık arasında 27 kilometrelik 24 istasyonlu güzergah tamamlanmış oldu. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kent içi toplu taşıma sistemi konusundaki en büyük yatırımlarından biri olan Tram İzmir’in ilk etabı olan Karşıyaka Tramvayı, 11 Nisan 2017 tarihinde yolculu ön işletime, 1 Temmuz 2017 tarihinde ticari işletmeye Ataşehir-Alaybey arasında 8,8 kilometrelik hat üzerinde 14 durak ile başladı. İkinci etapta yapımı tamamlanan Konak Tramvayı, Halkapınar-Fahrettin Altay arasında 12,8 kilometrelik hat üzerinde 19 durak ile 24 Nisan 2018 tarihinde yolculu ön işletime, 2 Temmuz 2018 tarihinde ticari işletmeye başladı. Üçüncü etap olan Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan hat 27 Ocak 2024 tarihinde devreye alındı.
 
9 Eylül 2020 tarihinde 4 istasyonu ve Boyoz isimli aracı ile yolculu işletime başlayan Nostaljik Tramvayda, 10 Kasım 2020 tarihinde Çiğdem isimli araçlar da hizmete alındı.