İZMİR NARLIDERE METROSUNDA HEDEF 2022
Fahrettin Altay- Narlıdere Metrosu’ndaki çalışmalara ara vermeden devam eden İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2022 yılında tamamlanacak projedeki gelişmeleri gösteren bir tanıtım toplantısı gerçekleştirdi. Başkan Soyer “Tüm İzmir’in takip ettiği en büyük projede, hedefe emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’de şehir içi ulaşımı kolaylaştıracak Narlıdere Metrosu’ndaki yapım çalışmalarını Narlıdere Belediye Başkanı Ali Engin, Balçova ve Narlıdere ilçelerinin meclis üyeleriyle mahalle muhtarlarına anlattı. Kalabalık bir heyetle birlikte inşaat alanını gezen ve yetkililerden bilgi alan Başkan Tunç Soyer, muhtarların ve meclis üyelerinin metro yapımıyla ilgili sorularını da yanıtladı. Hep birlikte TBM adı verilen dev tünel kazıcıların çalıştığı yeraltındaki tünele de inen katılımcılar, çalışmaları yerinde inceledi. Geziden önce yapılan sunumda, inşaat bittiğinde Balçova İstasyonu’nda 415 araçlık, Narlıdere Kaymakamlık İstasyonu’nda ise 223 araçlık iki otoparkın yapılacağı da açıklandı.
Çalışmalar tamamlandığında Bornova EVKA-3’ten metroya binen bir yolcu Narlıdere’ye kadar kesintisiz gidebilecek. İzmir’de çevre dostu raylı sistemle yolculuk 186,5 kilometreye ulaşacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi genişleyen metro ağıyla trafik sıkışıklığını daha da azaltmayı ve iklim krizine neden olan ulaşım kaynaklı fosil yakıt kullanımını en aza indirmeyi amaçlıyor. Yeni metro hattı 7,2 km uzunluğunda olacak. Balçova ilçesinden başlayıp Narlıdere ilçesinde son bulan hattın tamamı yeraltından geçecek. Proje kapsamında 1 adet aç-kapa istasyon, 6 adet yeraltı istasyonu, 4 adet makas tüneli, 9 adet imalat şaftı ve 2 adet depolama hattı bağlantısı yapılacak.
2022’de açılıyor
Tanıtım toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer “Bu proje, İzmir’in gerçekten takip ettiği ve beklediği en büyük proje ve bizler de hedefe emin adımlarla ilerliyoruz. Takvimi sorunsuz işleyen en değerli proje. Ülke genelinde yaşanan ekonomik kriz nedeniyle pek çok yatırım yarım kaldı. Her şeye rağmen metro inşaatını sürdürüyor oluşumuz çok ciddi emek ve konsantrasyonla mümkün oluyor. Bu çabayı destekleyen herkese teşekkür ediyorum. GÜLERMAK Türkiye’nin medarı iftiharı bir firma. Dünyadaki örnek projelerde görülen bir teknolojiyi kullanıyoruz” dedi. Gerçekten gelişmiş bir kentin, yoksulların bile araç kullandıkları değil, zenginlerin bile toplu taşımayı tercih ettikleri bir kent olduğunu söyleyen Soyer, “Biz de bu anlayışla toplu taşımayı geliştirmeyi hedef olarak seçtik. Boydan boya İzmir’i hafif raylı sistemle ve metroyla donatmaya devam edeceğiz. 2022 sonunda hep beraber açılışını yapacağız” açıklamasını yaptı.
155 basamak 30 metre yerin altında
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, belediye başkanları, meclis üyeleri ve muhtarlarla yerin 30 metre altına 155 basamaklı merdivenden inerek çalışmaları yerinde inceledi. 600 metre ilerlemiş tünele giren Soyer, “Türkiye’nin gündemine girmesi gereken bir hikaye bu kadar savaş yaşanırken insanlar bu kadar karamsarlık yaşarken varlığıyla umut veren bir yer. Birçok yerde yatırım durmuşken burada tıkır tıkır işleyen ve belki de Türkiye’nin en büyük yatırımlarından biri olan bu proje hızla devam ediyor. Mühendisinden işçisine kontrolöründen emekçisine hepsiyle iftihar ediyorum. Altı ay içinde işin yüzde 50’si bitecek. Yani işin daha hızlı ilerleyeceği bir döneme gireceğiz, sonrası çok daha kolay olacak” dedi.
450'şer tonluk iki dev
Yapımı süren Narlıdere Metrosu'nda TBM adı verilen iki adet dev tünel açma makinesinden ilki imalata başladı. Diğerini de kurulma aşamasında. Derin tünel tekniği ile yapılan hatta, çalışmalar sırasında oluşması muhtemel trafik, alt yapı ve sosyal yaşam sorunları da minimuma indiriliyor. Modern tünel açma makineleri, aynı zamanda daha güvenli bir tünel inşaatına da olanak sağlıyor.
100 metre uzunluğunda ve 6,6 metre çapındaki 450’şer tonluk dev tünel açma makinaları günde ortalama 20 metre kazı yapacak. Dünyada gelişmiş tünelcilik faaliyetleri içinde önemi giderek artan TBM'ler, fonksiyonları nedeniyle “yeraltı tünel fabrikası” olarak da nitelendiriliyorlar. Halk arasındaki tabiriyle bu “dev köstebekler”, tünel kazı ve destekleme işlerini birlikte yürütüyor. Olağanüstü gücüyle öne çıkan TBM’ler, çok yönlü kesici kafa ile birlikte sert kaya zemin koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabiliyor. 100 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük iş makineleri arasında yer alan İzmir'in TBM'leri boyutları açısından 72 metrelik yolcu uçağı Airbus 380'i bile geride bırakıyor.
Tamamı yeraltından geçecek
İzmir Metrosu’nun 4’üncü aşaması olan F. Altay- Narlıdere hattının temeli 10 Haziran 2018'de atıldı. İhale bedeli 1 milyar 27 milyon TL olan işin süresi 42 ay olarak planlandı. 7 istasyondan oluşan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Şehitlik ve son olarak Kaymakamlık durakları yer alıyor
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’de şehir içi ulaşımı kolaylaştıracak Narlıdere Metrosu’ndaki yapım çalışmalarını Narlıdere Belediye Başkanı Ali Engin, Balçova ve Narlıdere ilçelerinin meclis üyeleriyle mahalle muhtarlarına anlattı. Kalabalık bir heyetle birlikte inşaat alanını gezen ve yetkililerden bilgi alan Başkan Tunç Soyer, muhtarların ve meclis üyelerinin metro yapımıyla ilgili sorularını da yanıtladı. Hep birlikte TBM adı verilen dev tünel kazıcıların çalıştığı yeraltındaki tünele de inen katılımcılar, çalışmaları yerinde inceledi. Geziden önce yapılan sunumda, inşaat bittiğinde Balçova İstasyonu’nda 415 araçlık, Narlıdere Kaymakamlık İstasyonu’nda ise 223 araçlık iki otoparkın yapılacağı da açıklandı.
Çalışmalar tamamlandığında Bornova EVKA-3’ten metroya binen bir yolcu Narlıdere’ye kadar kesintisiz gidebilecek. İzmir’de çevre dostu raylı sistemle yolculuk 186,5 kilometreye ulaşacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi genişleyen metro ağıyla trafik sıkışıklığını daha da azaltmayı ve iklim krizine neden olan ulaşım kaynaklı fosil yakıt kullanımını en aza indirmeyi amaçlıyor. Yeni metro hattı 7,2 km uzunluğunda olacak. Balçova ilçesinden başlayıp Narlıdere ilçesinde son bulan hattın tamamı yeraltından geçecek. Proje kapsamında 1 adet aç-kapa istasyon, 6 adet yeraltı istasyonu, 4 adet makas tüneli, 9 adet imalat şaftı ve 2 adet depolama hattı bağlantısı yapılacak.
2022’de açılıyor
Tanıtım toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer “Bu proje, İzmir’in gerçekten takip ettiği ve beklediği en büyük proje ve bizler de hedefe emin adımlarla ilerliyoruz. Takvimi sorunsuz işleyen en değerli proje. Ülke genelinde yaşanan ekonomik kriz nedeniyle pek çok yatırım yarım kaldı. Her şeye rağmen metro inşaatını sürdürüyor oluşumuz çok ciddi emek ve konsantrasyonla mümkün oluyor. Bu çabayı destekleyen herkese teşekkür ediyorum. GÜLERMAK Türkiye’nin medarı iftiharı bir firma. Dünyadaki örnek projelerde görülen bir teknolojiyi kullanıyoruz” dedi. Gerçekten gelişmiş bir kentin, yoksulların bile araç kullandıkları değil, zenginlerin bile toplu taşımayı tercih ettikleri bir kent olduğunu söyleyen Soyer, “Biz de bu anlayışla toplu taşımayı geliştirmeyi hedef olarak seçtik. Boydan boya İzmir’i hafif raylı sistemle ve metroyla donatmaya devam edeceğiz. 2022 sonunda hep beraber açılışını yapacağız” açıklamasını yaptı.
155 basamak 30 metre yerin altında
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, belediye başkanları, meclis üyeleri ve muhtarlarla yerin 30 metre altına 155 basamaklı merdivenden inerek çalışmaları yerinde inceledi. 600 metre ilerlemiş tünele giren Soyer, “Türkiye’nin gündemine girmesi gereken bir hikaye bu kadar savaş yaşanırken insanlar bu kadar karamsarlık yaşarken varlığıyla umut veren bir yer. Birçok yerde yatırım durmuşken burada tıkır tıkır işleyen ve belki de Türkiye’nin en büyük yatırımlarından biri olan bu proje hızla devam ediyor. Mühendisinden işçisine kontrolöründen emekçisine hepsiyle iftihar ediyorum. Altı ay içinde işin yüzde 50’si bitecek. Yani işin daha hızlı ilerleyeceği bir döneme gireceğiz, sonrası çok daha kolay olacak” dedi.
450'şer tonluk iki dev
Yapımı süren Narlıdere Metrosu'nda TBM adı verilen iki adet dev tünel açma makinesinden ilki imalata başladı. Diğerini de kurulma aşamasında. Derin tünel tekniği ile yapılan hatta, çalışmalar sırasında oluşması muhtemel trafik, alt yapı ve sosyal yaşam sorunları da minimuma indiriliyor. Modern tünel açma makineleri, aynı zamanda daha güvenli bir tünel inşaatına da olanak sağlıyor.
100 metre uzunluğunda ve 6,6 metre çapındaki 450’şer tonluk dev tünel açma makinaları günde ortalama 20 metre kazı yapacak. Dünyada gelişmiş tünelcilik faaliyetleri içinde önemi giderek artan TBM'ler, fonksiyonları nedeniyle “yeraltı tünel fabrikası” olarak da nitelendiriliyorlar. Halk arasındaki tabiriyle bu “dev köstebekler”, tünel kazı ve destekleme işlerini birlikte yürütüyor. Olağanüstü gücüyle öne çıkan TBM’ler, çok yönlü kesici kafa ile birlikte sert kaya zemin koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabiliyor. 100 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük iş makineleri arasında yer alan İzmir'in TBM'leri boyutları açısından 72 metrelik yolcu uçağı Airbus 380'i bile geride bırakıyor.
Tamamı yeraltından geçecek
İzmir Metrosu’nun 4’üncü aşaması olan F. Altay- Narlıdere hattının temeli 10 Haziran 2018'de atıldı. İhale bedeli 1 milyar 27 milyon TL olan işin süresi 42 ay olarak planlandı. 7 istasyondan oluşan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Şehitlik ve son olarak Kaymakamlık durakları yer alıyor