HABERLER
HABER ARŞİVİ
İZBAN BÜYÜYOR

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Banliyö Sistemi’nin daha verimli kullanılabilmesi için sefer sıklığının 4-6 dakikaya inmesi gerektiğini belirterek, bu konuda TCDD Yönetimi’nden destek istedi. İzmir Banliyö Sistemi’nde kullanılacak 40 adet elektrik tren setinin alım sözleşmesinin imza töreninde konuşan Başkan Kocaoğlu’nun sözlerine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’dan da destek geldi.

Türkiye’nin en büyük kent içi raylı toplu taşıma sistemi İZBAN’ın 40 adet elektrikli tren seti alım sözleşmesi törenle imzalandı. İmza törenine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Vali Yardımcısı Haluk Tunçsu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Güney Kore Ankara Büyükelçisi Sangkyu Lee ve Hyundai Rotem CEOsu Min-Ho Leenin yanı sıra milletvekilleri ve çok sayıda üst düzey bürokrat katıldı.

İZBAN’ın ulaşım ağını genişletme çalışmaları çerçevesinde hizmet verecek, ayrıca daha konforlu ve hızlı ulaşım sağlayacak yeni tren setlerinin alım protokolünün imza töreninde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, hükümetin ve yerel yönetimin çabalarıyla hizmete giren Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin ilkleri bünyesinde barındırdığını belirterek, “Çok meşakkatli çok çileli yollardan geçtik. Bunları belki bir gün hatıralarımızda yazarız” diye konuştu.

Projenin kısa zamanda çok büyük gelişim gösterdiğini dile getiren Başkanı Kocaoğlu, günlük ortalama yolcu sayısının 150 bini geçtiğini, geçtiğimiz hafta ise ilk kez 160 binin üzerinde yolcu taşındığını söyledi.
 

Hilal İstasyonu için ihaleye çıkılıyor
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, projenin çocukluk hastalıkları olarak adlandırılabilecek belli sıkıntıları olduğunu ifade ederek, “Kâğıt üzerinde olmayan sıkıntılarımız var. Bunları aynı minval üzerinde çözmek zorundayız. Örneğin projede atlanan Hilal İstasyonu’nun biran önce tamamlanması gerekiyor. Projesi bitti, ihaleye çıkıyoruz. Ege Mahallesi’nde yapılacak altgeçidi de aynı anda ihale ediyoruz” diye konuştu.

Hemzemin geçidin kapanması nedeniyle son günlerde sıkıntı yaşanan Şemikler örneğinde olduğu gibi daha yapılacak çok işleri olduğunu dile getiren Başkan Aziz Kocaoğlu, “Bu problemler çıktıkça giderilmeye çalışılacak. Sistem mükemmelleşinceye kadar, 150 yıl önce yapılan bu hatta daha çok iş yapacağız.” dedi.
 

 

Seferler 4-6 dakikaya inmeli
İstasyonların ve altüst geçitlerin yapımının İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin görevleri ve yükümlülükleri arasında olduğuna dikkat çeken Başkan Kocaoğlu, seferlerin sıklaştırılması konusunda ise TCDD yönetiminden beklentileri olduğunu söyledi. TCDD’nin mutlaka 12 dakikadan daha aşağı, 6 ya da 4 dakikada bir çekerlerin çalışabileceği bir sistemi oturtması gerektiğini sözlerine ekleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu şöyle devam etti: “Bu konuda Demiryolcu arkadaşların banliyöye ağırlık vermelerini, bu sistemi kabullenmelerini rica ediyorum. Ulaşımın ağırlığının banliyöye ayrılması çok büyük önem taşımaktadır. Bu sisteme çekerlerle beraber ayrılan para 1 milyar doları geçmektedir. Bunun geriye dönmesi gerekir. İstanbul’dan takviye çekerlerin gelişinin hızlandırılması ve sefer sıklığının 12 dakikanın altına inmesi bizim 2-3 ay içinde günde 300 bin yolcuya ulaşmamızı sağlayacaktır. Çekerlerin maliyetlerinin faizleriyle birlikte ödenebilmesi için sistemdeki yolcu sayısının günlük 300 bine çıkması zorunluluk haline gelmiştir. Artık un, yağ, her şey vardır. Bizlere helvayı karmak kalmaktadır.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, banliyö sisteminin Torbalı’ya kadar uzanarak 2-3 sene içinde 112 kilometreye çıkacağını, bununla birlikte İzmir’e hem kent gelişimi, hem de yaşam kalitesi açısından çok büyük katkı sağlayacağını sözlerine ekledi.
 

Metro açılışına davet
30 Mart’ta Saat 11.00’de İzmir Metrosu’nun Ege Üniversitesi ve Evka-3 İstasyonu ile birlikte 2250 metrelik bölümünün daha hizmete gireceğini duyuran Başkan Aziz Kocaoğlu, şunları kaydetti: “Önümüzdeki aylarda Hatay ve İzmirspor istasyonlarını, Ağustos Eylül aylarında ise Göztepe Güzelyalı, Üçkuyular İstasyonlarını devreye sokacağız. Böylece, İzmir’in raylı ulaşım sisteminin omurgası bitirilmiş olacak. Ayrıca TCDD ile birlikte dünyanın en büyük geri dönüşüm projelerinden birini Körfez’in dönüşüm projesini gerçekleştiriyoruz

Başkan Aziz Kocaoğlu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın da desteğiyle kent dönüşüm projelerini hayata geçirmek istediklerini de belirterek, “Her büyük kentimiz gibi gecekondu ve çarpık yapılaşmanın İzmir’de de bulunduğu bir gerçek. İzmir kentlisi de, İzmir ekonomisi de kent dönüşümünden yanadır. Bu konudaki çabalarımız uzun bir müddettir devam etmektedir” diye konuştu.

Bakan Yıldırım: Hedef 550 bin yolcu
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise İZBAN Projesi ile birlikte büyük şehirlerin ihtiyacı olan toplu taşımalara örnek teşkil edecek bir projenin hayata geçirildiğini belirterek, “Başından beri gerçekleştirilmesi için uyumlu bir çalışma gösteren İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD Genel Müdürlüğü’ne İzmirliler adına teşekkür ediyorum” dedi. İzmir Banliyö Sistemi’nin geldiği bu noktada durmayacağını sözlerine ekleyen Bakan Yıldırım, ilk günden beri hedeflenen 550 bin yolcu sayısına ulaşmak için seferlerin sıklaştırılması ve alınan çekerler tamamlanana kadar geçici takviye çekerler getirilmesi konusunda çalışma yapılacağını söyledi. Bakan Yıldırım, TCDD ile İZBAN arasında gerek bilet, gerek tarife yönünde entegrasyona geçildiği takdirde hattın daha verimli kullanılacağını ifade etti. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, trenlerin üretiminde yüzde 25’le başlayacak yerli katkının miktarının artarak devam edeceğini, son parti tren setlerinin gövde dahil tamamının Türkiye’de üretileceğini söyledi.

Hyundai Rotem CEOsu Min-Ho Lee, şirketlerinin vizonu ve hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu ve İZBAN için üretilecek yeni trenlerin İzmir’in simgesi olacağını iddia etti, Güney Kore Ankara Büyükelçisi Sangkyu Lee ise düzenlenen imza töreninin iki ülke arasında işbirliği ve iyi ilişkilerin bir yansıması olduğunu belirtti.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da törende yaptığı konuşmada, her türlü teknik donanıma sahip ve yolcu güvenliği sağlayan trenlerin kent içi taşımacılığını yeni bir boyuta taşıyacağını söyledi. İZBAN Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Duman ise kısa sürede bir İzmir markası olan İZBAN’ı, artık Türkiye markası haline getirmek istediklerini söyledi.

340 milyon TL’ye mal olacak
İZBANın 10 Ekim 2011 tarihinde gerçekleştirdiği 40 adet EMU banliyö tren seti ihalesine Hyundai Rotem, CAF ve CSR Zhuzhou firmaları teklif vermiş, ihale komisyonunun yaptığı değerlendirme sonucunda en düşük teklifi 179 milyon 998 bin 812 USD (Yaklaşık 340 milyon TL) olarak veren Hyundai Rotem firması, İZBANın yeni trenlerini yapmaya hak kazanmıştı. Trenler, sözleşme imzalanmasını takiben 20. ayda 3, takip eden 7 ayda 17, sonraki 7 ayda ise 20 set olmak üzere İzmirde olacak. Tren setlerinin İzmire gelmesiyle birlikte İZBANın tren seti sayısı 73e yükselecek. 40 set EMU banliyö tren ünitesinde 45 milyon USDlik (Yaklaşık 85 milyon TL) yerli yan sanayi malzeme kullanılacak. İhale şartnamesine göre, söz konusu yaklaşık 340 milyon TLlik bedel içinde yüzde 5 yedek parça ve ekipman gideri de yer alıyor.

Trenlerin özellikleri:
Hyundai Roten tren seti, 70er metrelik 3 adet vagondan oluşuyor ve 750 yolcu taşıyabiliyor. Setler, 2300 beygir gücünde ve 140 km/saat maksimum hızda çalışacak şekilde tasarlandı. Trenlerin hat üzerinde güvenliği ATS (otomatik tren durdurma sistemi) ve TOTMAN gibi ileri teknoloji ve uzun arge çalışmaları sonucu üretilmiş sistemlerle sağlanıyor. ATS sistemi ile hat üzerinde trenlerin hızı, belli bir hız limiti ile sınırlandırılabiliyor. TOTMAN sistemi ile makinistin başına gelebilecek bir olumsuz durumda trenin 5 saniye içerisinde otomatik olarak durdurulması, makinist yok ise trenin sürülememesi sağlanıyor. Yolcu konforu ön planda tutulan trenler, 6 adet yüksek ısıtma-soğutma kapasiteli klima sistemi ile donatılacak. Tren içlerinde yolcu bilgilendirme ekranları ve anons sistemleri yer alacak. Trenlerde yolcu güvenliği ön planda olacak.