17. GURUR YILIMIZ
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem işletmeciliğinden sorumlu şirketi İzmir Metrosu, 17. yılını kutlamanın gururunu yaşıyor.
22 Mayıs 2000 tarihinde Bornova-Üçyol arasındaki 10 kilometrelik hatta İzmir halkına “merhaba” diyen İzmir Metrosu, geride kalan 17 yıllık süreçte İzmir’in gözbebeği şirketi oldu. Ülkemizde raylı sistemlere en fazla yatırım yapan yerel yönetim İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği güven ve kazandırdığı ivmeyle, İzmir Metrosu’nun çalıştırdığı sistem, az zamanda çok ve büyük işler başarıp katlanarak büyüdü ve İzmir halkı ile el ele verip gerçek bir başarı öyküsünün sahibi oldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla istasyon sayısını 10’dan 17’ye, hat uzunluğunu ise 20 kilometreye yükselttiği altyapı yatırımlarını verimlilik esasıyla işleten İzmir Metrosu, raylı sistem işletmeciliği için kısa sayılabilecek bir süreçte, son 8 yılda günlük yolcu sayısını 80 binlerden 350 binlere kadar ulaştırdı.
17 YAŞINDA TRAMVAY GURURU YAŞADI
İzmir Metrosu 17. yılında çok değerli bir raylı sistem de kazandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tarihin en büyük toplu taşıma yatırımlarından biri olan İzmir Tramvayı’nın işletmesi de İzmir Metrosu tarafından yapılmaya başlandı. Nisan ayında ön işletmeye ücretsiz olarak açılan Karşıyaka Tramvayı, İzmir Metrosu için 17 yaşında ayrı bir gururun da kaynağı oldu. Yeni yıla kalmadan başlayacak Konak Tramvayı da yine İzmir Metrosu tarafından çalıştırılacak.
25 MİLYON KM’YOL, 800 MİLYON YOLCU
İzmir Metrosu, geride bıraktığı 17 yılda yolcularına sunduğu güvenli, konforlu ve hızlı toplu taşıma anlayışıyla İzmir halkının en önemli ulaşım tercihi oldu. Şu anda Evka 3 – Fahrettin Altay arasında işletme yapan İzmir Metrosu araçlarının bugüne kadar kat ettiği mesafe 25 milyon kilometrenin üzerine çıktı. Bir başka deyişle metro araçları, 17 yılda dünyanın çevresini 625 kez dolaşacak kadar yol kat etti Bu süreçte yolcu bayışı da 800 milyon barajına yaklaştı.
BUCA-BORNOVA MERKEZ-NARLIDERE HATLARI
Gelişimini sürdüren, genç filosundaki filosundaki araç sayısını katlayıp 182’ye çıkaran İzmir Metrosu, yeni dönemde çok önemli rotalara doğru yol almaya başlayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yatırımları içerisinde yer alan Evka 3-Bronova Merkez, Fahrettin Altay-Narlıdere ve Üçyol-Buca hatları, İzmir Metrosu’nun “ülkemizin en randımanlı raylı sistemi” unvanını da güçlendirecek.
İşte İzmir Metrosu’nun kronolojisi
1994-Aralık: Üçyol-Bornova hattı temelinin atılması
1996-Ağustos: İlk metro araçlarının teslimi
2000-Mayıs: Üçyol-Bornova hattında ilk yolcu işletme
2011-Kasım: Filoya 42 yeni aracın daha katılımı
2012-Mart: Ege Üniversitesi ve Evka-3 istasyonlarının açılması
2012-Aralık: İzmirspor ve Hatay istasyonlarının açılması
2014-Mart: Göztepe istasyonunun açılması
2014-Temmuz: Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının açılması
2016-Kasım: 95 yeni aracın işletmeye alınmaya başlanması
22 Mayıs 2000 tarihinde Bornova-Üçyol arasındaki 10 kilometrelik hatta İzmir halkına “merhaba” diyen İzmir Metrosu, geride kalan 17 yıllık süreçte İzmir’in gözbebeği şirketi oldu. Ülkemizde raylı sistemlere en fazla yatırım yapan yerel yönetim İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği güven ve kazandırdığı ivmeyle, İzmir Metrosu’nun çalıştırdığı sistem, az zamanda çok ve büyük işler başarıp katlanarak büyüdü ve İzmir halkı ile el ele verip gerçek bir başarı öyküsünün sahibi oldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla istasyon sayısını 10’dan 17’ye, hat uzunluğunu ise 20 kilometreye yükselttiği altyapı yatırımlarını verimlilik esasıyla işleten İzmir Metrosu, raylı sistem işletmeciliği için kısa sayılabilecek bir süreçte, son 8 yılda günlük yolcu sayısını 80 binlerden 350 binlere kadar ulaştırdı.
17 YAŞINDA TRAMVAY GURURU YAŞADI
İzmir Metrosu 17. yılında çok değerli bir raylı sistem de kazandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tarihin en büyük toplu taşıma yatırımlarından biri olan İzmir Tramvayı’nın işletmesi de İzmir Metrosu tarafından yapılmaya başlandı. Nisan ayında ön işletmeye ücretsiz olarak açılan Karşıyaka Tramvayı, İzmir Metrosu için 17 yaşında ayrı bir gururun da kaynağı oldu. Yeni yıla kalmadan başlayacak Konak Tramvayı da yine İzmir Metrosu tarafından çalıştırılacak.
25 MİLYON KM’YOL, 800 MİLYON YOLCU
İzmir Metrosu, geride bıraktığı 17 yılda yolcularına sunduğu güvenli, konforlu ve hızlı toplu taşıma anlayışıyla İzmir halkının en önemli ulaşım tercihi oldu. Şu anda Evka 3 – Fahrettin Altay arasında işletme yapan İzmir Metrosu araçlarının bugüne kadar kat ettiği mesafe 25 milyon kilometrenin üzerine çıktı. Bir başka deyişle metro araçları, 17 yılda dünyanın çevresini 625 kez dolaşacak kadar yol kat etti Bu süreçte yolcu bayışı da 800 milyon barajına yaklaştı.
BUCA-BORNOVA MERKEZ-NARLIDERE HATLARI
Gelişimini sürdüren, genç filosundaki filosundaki araç sayısını katlayıp 182’ye çıkaran İzmir Metrosu, yeni dönemde çok önemli rotalara doğru yol almaya başlayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yatırımları içerisinde yer alan Evka 3-Bronova Merkez, Fahrettin Altay-Narlıdere ve Üçyol-Buca hatları, İzmir Metrosu’nun “ülkemizin en randımanlı raylı sistemi” unvanını da güçlendirecek.
İşte İzmir Metrosu’nun kronolojisi
1994-Aralık: Üçyol-Bornova hattı temelinin atılması
1996-Ağustos: İlk metro araçlarının teslimi
2000-Mayıs: Üçyol-Bornova hattında ilk yolcu işletme
2011-Kasım: Filoya 42 yeni aracın daha katılımı
2012-Mart: Ege Üniversitesi ve Evka-3 istasyonlarının açılması
2012-Aralık: İzmirspor ve Hatay istasyonlarının açılması
2014-Mart: Göztepe istasyonunun açılması
2014-Temmuz: Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının açılması
2016-Kasım: 95 yeni aracın işletmeye alınmaya başlanması