HABERLER
KONAK TRAMVAYINDA SOLUK SOLUĞA
Karşıyaka tramvayında ray döşeme çalışmalarının yüzde 45’ini tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, iki ay önce Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Hava Eğitim Komutanlığı önünden başladığı Konak Tramvay hattı ray döşeme çalışmalarında Göztepe köprüsüne kadar geldi. Kent içi trafiğe nefes aldırmak ve ulaşımı çevreci yatırımlarla desteklemek amacıyla hazırlanan Karşıyaka-Konak tramvay projesinin yapım çalışmalarında büyük aşama kaydeden İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka’da ray döşeme çalışmalarının yarısına ulaşmak üzere. Geçtiğimiz Kasım ayı ortasında yapım çalışmalarına Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Hava Eğitim Komutanlığı önü kara tarafından başlanan Konak Tramvayında ise 700 metre geride bırakılarak Göztepe Köprüsü’ne varıldı. Önümüzdeki günlerde deniz tarafında da ray döşeme işlemlerine başlanacağı bildirildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, bulvarın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerleyecek Konak Tramvay hattı için süratle çalışırken, bir yandan da vagonlar ile atölye ve destek binalarının yapımını sürdürüyor.

Karşıyaka Tramvayı için “yıl sonu” hedefi
Öte yandan Karşıyaka tramvayında ray döşeme çalışmaları hızlı bir şekilde sürdürülüyor.  Rayların yaklaşık yarısına yakınını döşeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2017 yılı sonunda hizmete alınması planlanan tramvay hatlarından Karşıyaka hattını 2016’nın sonunda hizmete açabilmek için inşaat çalışmalarını iki koldan sürdürüyor.

İzmir’in bu önemli ulaşım yatırımları hayata geçtiğinde, Konak Tramvayı F.Altay Meydanı- Konak- Halkapınar arasında 12.7 kilometre uzunluğunda ve 19 durak ile Karşıyaka tramvayı ise Karşıyaka İskele-Mavişehir arasında 8.83 kilometre uzunluğunda ve 14 durakla hizmet verecek. Konak ve Karşıyaka tramvay hatları ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon TL. İki tramvay hattı pik saatlerde 3’er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışacak. 

Ağaçlar zarar görmesin diye..
Öte yandan İzmir Büyükşehir Belediyesi Konak Tramvay çalışmaları sırasında trafiğin akıcılığını sürdürebilmesi için, orta refüjde gerçekleştireceği “geçici” düzenleme nedeniyle ağaç ve ağaçcık transfer işlemlerine başladı. Orta refüjdeki ağaçlar zarar görmemesi için İnciraltı Kent Ormanı’na taşınıyor. Daha sonra taşınan palmiyelerin metropol ilçelerdeki yollara aktarılması planlanıyor. 
Ray döşeme işi tamamlandıktan sonra, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı orta refüjü, yeşil dokusu güçlendirilmiş aynı boy palmiyelerle yepyeni bir görünüme kavuşturulacak. Büyükşehir Belediyesi burada, tıpkı Ankara Asfaltı’ndaki gibi “yeşil yol” oluşturulacak. Yeşil doku ve palmiye ağaçlarının zeminleri deniz suyundan en az etkilenir biçimde tekrar hazırlanacak; sayıları ve nitelikleri geliştirilerek çok daha estetik ve düzenli bir hale getirilecek. 

Tüm projenin tamamlanmasıyla birlikte Sahil Bulvarı 3 şerit gidiş-3 şerit geliş trafik yolu olarak hizmet vermeye devam edecek. Yeşil kesitli 4. şeritte seyredecek tramvay ile birlikte sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak.