İZMİR METRO VE İZBAN’DAN BİSİKLET MÜJDESİ
İzmir’de bisiklet tutkunları artık raylı sistemden de yararlanabilecek. Bu konudaki yoğun talepleri değerlendiren İzmir Metro A.Ş. ve İZBAN yetkilileri, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlandığını belirterek yılın ilk gününden itibaren bisikletli yolcuların da sistem içerisine alınacağını duyurdu.
İstasyon önlerine açtığı bisiklet park alanları sayesinde, özellikle Avrupa’da yaygın olarak kullanılan “Park and Go” (park et ve git) uygulamasını yıllar önce hayata geçiren İzmir Metrosu ve aynı anlayış doğrultusunda hareket eden İZBAN, şimdi de kent içi ulaşımda yeni bir dönem başlatıyor. Yolcuların bisikletleriyle yolculuk yapmasını sağlayacak yeni uygulama 1 Ocak 2013’den itibaren hizmete giriyor.
Haftanın her günü serbest
Yeni uygulamayla bisiklet kullanıcılarına daha büyük bir seyahat özgürlüğü sağlanması hedefleniyor. Yeni yılın ilk gününden itibaren, bisikletli yolcular haftanın her günü İzmir Metrosu ve İZBAN trenleriyle yolculuk yapabilecekler. Yaklaşık iki ay süren bir planlamanın ardından devreye giren uygulama sayesinde İzmir Metrosu ve İZBAN’ın en uç istasyonlarına kadar gidebilecek bisiklet sevdalıları, doğayla iç içe olan parkurlarda pedal basabilecekler. Bisikletlerini kısa ve orta mesafede kullanan vatandaşlar da çok büyük bir seyahat rahatlığına kavuşup diledikleri yere gidebilecek.
Günde 8 saatten fazla
İzmir Metrosu ve İZBAN yetkilileri, bisiklet kullanımını özendirmek ve desteklemek için bisikletlerin sistem içinde kalış sürelerini de oldukça geniş tuttu. Bisikletli yolcular, hafta içi ve cumartesi günleri 5,5, pazar günleri ise 8 saatten fazla bir zaman diliminde yolculuk yapabilecek. Bisikletli yolcular, pazar günleri sabah 05:00-09:00 saatleri arasında sistemden yararlanırken, akşam ise saat 20:00’den son trene kadar seyahat edebilecekler. Diğer günlerde, sabah 09:30-11:00 saatlerinde kapılar bisikletli yolculara açılacak, akşam yine 20:00’den sonra son trene kadar seyahat olanağı sağlanacak.
Bisikletliye özel kapı
Sisteme bisikletleriyle giren yolcular, trenlerin ilk ve son vagonlarında onlar için ayrılmış özel işaretli kapılardan trenlere binecekler ve kapı sahanlığı dışına çıkamayacaklar. Böylelikle diğer yolcuların toplu ulaşım konforları en alt düzeyde etkilenmiş olacak. Bisikletli yolcular, bisikletleri için de Kentkart kullanırken, yolcu güvenliği nedeniyle yürüyen merdiven ve asansörler yerine sabit merdivenleri tercih edecek. Elektrikli bisiklet veya motorsiklet gibi araçlar ise bu olanakların hiçbirinden yararlanamayacak.
1 milyon kişiye ulaşacak
İzmir Metrosu ve İZBAN yetkilileri, bisikletli yolcuların kurallara uyma konusunda azami hassasiyet göstermelerini istedi. İzmir Metrosu Genel Müdürü Sönmez Alev, İzmir’deki raylı sistemlerin çok kısa bir süre içerisinde günde 1 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını vurgulayarak, “İzmir Metrosu ve İZBAN, sunduğu güvenli, konforlu, hızlı, ucuz, temiz, sessiz ve kolay toplu ulaşım hizmetini daha da ileriye taşımak için bir yandan tren seti ve istasyon sayısını artırmakta, diğer yandan geçen her zaman hat uzunluğuna yeni kilometreler eklemektedir. Aktarmayı daha verimli hale getirmek için de ‘Büyük Ulaşım Planı’ çerçevesinde başta Hilal İstasyonu inşaatı olmak üzere çok önemli adımlar atılmaktadır. Bisiklet kullanımını özendirmek adına başlatılan bu uygulama da uzun süredir üzerinde çalıştığımız bir planlamaydı. Bisikletli yolcularımızın da uygulama döneminde, üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirecekleri ve kurallara uyacakları inancını taşıyoruz “ dedi.