İZMİR METROSU’NA “KALİTE” ONAYI
İzmir Büyükşehir Belediyesi Metro A.Ş., kalite standardı belgelerine yenilerini ekledi. 2008 yılında TSE’den “3’lü kalite belgesi” alan Metro A.Ş., şimdi de “Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi” ile “enerji yönetim sistemi” belgelerini almaya hak kazandı.
“Bekliyoruz, bekletmiyoruz” sloganıyla hizmet veren Metro A.Ş., kurulduğu 2000 yılından bu yana sahip olduğu kalite standardı belgelerinin sayısını 5’e çıkarmayı başardı. 2008 yılında TSE’den 3’lü kalite belgesini tanımlayan “Entegre Yönetim Sistemi” belgesi almaya hak kazanan Metro A.Ş., yaptığı çalışmalar sonucunda “TS-ISO 10002 Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi standardı” ile “TS-EN 16001 enerji yönetim sistemi” belgelerini aldı.
Metro A.Ş.’de düzenlenen törene, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) İzmir Bölge Müdürlüğü Personel ve Sistem Belgelendirme Müdürü Ahmet Namlı, İZBAN Genel Müdürü Selçuk Sert, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Vekili Raif Canbek, Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev ve şirket çalışanları katıldı.
Törende konuşan Başkan Aziz Kocaoğlu, Türkiye’nin büyük kentlerinin hepsinin toplu taşımacılık konusunda raylı sisteme ağırlık vermesi gerektiğini vurgulayarak, “Uzunca süredir canhıraş uğraştığımız, çeşitli darboğazlarla karşılaştığımız metro projemizin sonuna yaklaştık” dedi. Raylı sistem konusunda Türkiye’nin geç kaldığını, özellikle metropol kentlerde raylı sistem kullanılmasının önemli olduğunu dile getiren Başkan Aziz Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz de İzmir’de bu bilinçle çalışıyoruz. 80 km. hat üzerinde Kuzey – Güney bağlantısını gerçekleştirdik, ardından Torbalı’ya uzanıyoruz. İZBAN hattı yaklaşık 115 km.’ye uzanacak. Mevcut metro şu anda 11 km. üzerinde hizmet veriyor. Bunu 20 km.’ye çıkartıyoruz. Hedefimiz toplam kilometrede raylı sistemin ağırlığını ortaya çıkarmak. Raylı sistemde yolcunun kat ettiği kilometrenin artmasını amaçlıyoruz”.
Raylı sistemin özendirilmesi konusunda çeşitli çalışmalar yapılması gerektiğini bildiren Başkan Aziz Kocaoğlu, sistemin ilk kuruluş aşamasının maliyetlerinin oldukça yüksek olmasının dezavantaj olduğunu vurguladı. Özellikle elektik ve enerji maliyetlerinin düşürülmesi konusunda Enerji Bakanlığı ve Hükümet’e çağrı yapan Başkan Kocaoğlu, raylı sistemin özendirilmesi için enerji maliyetlerinin düşürülmesini ve teşvik unsuru yaratılmasını istedi.
Metro A.Ş.’nin belediyenin “yüz akı” kurumlarından birisi olduğuna dikkat çeken Başkan Aziz Kocaoğlu, özverili çalışmalarından dolayı Metro A.Ş. personeline 1000’er liralık prim vereceklerini sözlerine ekledi.
Uluslararası sertifika
2008 yılında TSE’den “ISO 9001 Kalite yönetim sistemi”, “çevre yönetim sistemi” ve “İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi”ni içeren 3’lü kalite belgesi alan Metro A.Ş., uluslararası geçerliliği olan IQNet sertifikasını da almaya hak kazandı. Kalite çalışmalarını hızlandıran ve 2011 yılında “TS-ISO 10002 Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi standardı” ile “TS-EN 16001 enerji yönetim sistemi” belgelerini alan şirket, Uluslararası (UITP) Toplu Taşımacılar Birliği’nin 59. Dünya Kongresinde “Sürdürülebilir gelişme beyannamesi” imzalayarak taahhüdünü ortaya koydu.