HABERLER
HABER ARŞİVİ
ALİAĞA-MENDERESTE SON İKİ İSTASYON

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa-Menderes Projesi’nde yüklenici firmanın taahhüdünü yerine getirmemesi nedeniyle yarım kalan 6 istasyondan 4’ünü daha yapımını tamamladı.  Mart’ta Karşıyaka Tüneli istasyonlarının, Nisan’da da Çiğli’deki depo tesislerinin bitirilmesiyle birlikte, Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nde inşaat işlerinin tümü tamamlanmış olacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nde imalatları hızla tamamlıyor.
 
80 kilometrelik mevcut demiryolunun metro standartlarına çıkarılması için hazırlanan projeye ilişkin yatırımların tamamlanıp hattın işletime alınması için hızlı tempoda çalışan İzmir Büyükşehir Belediyesi, daha önce yüklenici firmanın taahhüdünü yerine getirmemesi nedeniyle sözleşmesini fesh ettiği yarım kalan 6 istasyondan 4 tanesinin yapım çalışmalarını tamamladı. Aliağa -Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi 1. etap işleri arasında yer alan Sarnıç, Esbaş, Semt Garajı ve Koşu istasyonları tamamlanırken, Salhane ve Turan istasyonlarının inşaatlarının da bu ayın sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
 
6 istasyon ile yapımı Mart ayında tamamlanacak olan Karşıyaka Tüneli istasyonları ve Nisan ayında bitecek olan Çiğli’deki depo tesisleriyle birlikte Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi inşaat işlerinin tümü tamamlanmış olacak.
 
Projede son durum
1. etap: Sarnıç Karayolu Üst Geçidi ve Gediz Karayolu Alt Geçidi’nin yapımları tamamlanarak hizmete alındı. Müteahhit firmanın taahhüdünü yerine getirmemesi nedeniyle sözleşmesi fesh edilerek yeniden ikmal ihalesi gerçekleştirilen Sarnıç, Esbaş, Semt Garajı, Koşu istasyonları bitirildi; Salhane ve Turan istasyonlarındaki imalatlar da Ocak ayı sonunda tamamlanacak.
1. etap ve Halkapınar istasyonlarına ait 22 adet yürüyen merdiven ve 22 adet hidrolik engelli asansörünün temini ve montajı yapıldı.
2.etap: Karşıyaka Tüneli tamamlandı. Bu kapsamda yer alan 3 adet yeraltı (Alaybey, Karşıyaka, Nergiz) istasyonu ile 1 adet yer üstü (Naldöken) istasyonunun yapım çalışmaları devam ediyor. İstasyonlar Mart ayında tamamlanacak.
3. etap: Şirinyer Tüneli ile istasyonu tamamlandı. Namık Kemal ve Koşu Karayolu geçitleri trafiğe açıldı.
4. etap: Kemer ve İnkılap istasyonlarının inşaatları tamamlandı, Kemer ve İnkılap karayolu alt geçitleri tamamlanarak ulaşıma açıldı.
5. etap: Gaziemir, Demirköprü, Çiğli, Egekent istasyonlarının inşaatları tamamlandı; Gaziemir Karayolu Alt Geçidi ve Adliye karayolu üst geçitlerinin inşaatları tamamlanarak hizmete alındı.
6. etap: Şemikler, Mavişehir, Atasanayi ve Bayraklı istasyonları tamamlandı, Bayraklı karayolu üst geçidi inşa edilerek trafiğe açıldı.
7. etap: Aliağa, Biçerova, Hatundere, Egekent 2 ve Alsancak’daki mevcut istasyonlar yenilendi.
8. etap 1. Kısım: Müteahhit firmanın taahhüdünü yerine getirmemesi nedeniyle sözleşmesi fesh edildikten sonra ikmal ihalesi gerçekleştirilerek yapım çalışmalarına tekrar başlanan Çiğli Depo ve Atölye Tesisleri’nin yapım çalışmaları devam ediyor. Çalışmalar Nisan ayında tamlanacak.
8. etap 2. Kasım: Cumaovası’nda yaklaşık 40 bin metrekarelik alanda istasyon, depo alanı ve kısmi alt geçit inşaatları tamamlandı.
Bu etapta yer alan istasyonların enerji temini için enerji nakil hattı yapımları bitirildi.
 
 
Yeni trenler Nisan’da geliyor
3’erli 33 setten (elektrikli banliyo tren seti- EMU) oluşan ve İspanya’da üretimi süren toplam 99 adet vagonun ilk partisi Nisan ayında İzmir’e gelecek. Tamamı klimalı, yeni teknoloji ekipmanlar ve konforla donatılmış olan tren setleri, metrekarede 6 yolcu taşıma kapasitesine sahip ve 140 km/saat hız ile güvenle işletme yapabilecek.
 
 

80 kilometrelik mevcut demiryolunun metro standartlarına çıkarılması için hazırlanan proje gereği, banliyö trenlerine elektrik teminini sağlayan katener sisteminin ikmal inşaatı devam ediyor. Bu kapsamda Aliağa-Cumaovası hattında, Karşıyaka ve Şirinyer tünelleri, istasyon bölgeleri, Çiğli ve Cumaovası depo hatları dahil toplam 21 bölgede 71.461 metre katener sistemi tesisi kurulacak. Ana hatta ise 77.072 metre bakım yapılıyor. Aliağa Menderes Raylı Sistem Projesi Haberleşme ve Çiğli Depo Tesisleri Sinyalizasyon Sistemleri ve Montajı yapım işi için de ihale gerçekleştirildi.