HABERLER
HABER ARŞİVİ
TATBİKAT BAŞARIYLA GERÇEKLEŞTİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından metronun Basmane İstasyonu’nda gerçekleştirilen yangına müdahale ve tahliye tatbikatı, 4 dakikalık müdahale süresi ve ekiplerin koordinasyonuyla uzmanlardan tam not aldı. 

Metro A.Ş., İtfaiye ve ESHOT ile 112 Acil Servis ve Emniyet Teşkilatı’nın katılımıyla metronun Basmane İstasyonu’nda gerçekleştirilen “yangına müdahale ve tahliye” tatbikatı gerçeği aratmadı.

Hazırlanan senaryoya göre, Çankaya İstasyonu’ndan yola çıkan metroda, Basmane İstayonu’na 50 metre kala yangın çıktı ve metrodaki yolcuların tahliyesi için alarm verildi. İtfaiye, 112 Acil Servis ve AKS ekipleri anında olay yerine intikal ettiler.



Yangın ihbarının ardından vakit kaybedilmeden hattın elektrikleri kesilirken, kurumlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon tam not aldı. Yangından etkilenmeyen yolcular kendi çabalarıyla açılan kapılardan çıkarak metroyu terk ederken, daha ağır durumdaki yolculara sağlık görevlileri tarafından müdahale edildi. Metrodan çıkarılıp raylardan sedye ile taşınan ağır durumdaki yolculara peronlarda konuşlanan 112 Acil Servis ekipleri tarafından anında müdahale edilerek oksijen maskeleri takıldı ve ambulanslarla en yakın hastaneye kaldırıldılar. 


 
4 dakikada müdahale
Tatbikatın oldukça başarılı geçtiğini söyleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Ersu Hızır, ekiplerin olaya 4 dakika içinde müdahale ettikleri bilgisini verdi. Tatbikatın ön çalışma olmadan, provasız yapıldığını söyleyen Ersu Hızır, 4 dakikalık müdahale süresinin çok başarılı olduğunu vurguladı. Tatbikatların önemine değinen Ersu Hızır, “Olası her türlü riske hazır olmak açısından bu tür tatbikatları yapmamız gerekiyor” dedi.

Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev de, kurumlar arasındaki işbirliğini görmenin sevindirici olduğunu söylerken bir soru üzerine, “Eğer böyle bir olay yaşanırsa metrodaki yolcular metro sürücüsünün talimatlarına ve yönlendirmelerine mutlaka uymalılar. Çünkü metro, kendi içinde özellikleri olan bir yer. Panik içinde metronun ters tarafına gidebilirler, başka olumsuzluklar yaşanabilir. O nedenle, bu tür durumlarda krizi sürücülerimiz yönetirler. Esas olan, yolcuları bir an önce sistemin dışına çıkarmaktır. Bunu en sağlıklı yapmak için de talimatlara ve yönlendirmelere uymak gerekir” diye konuştu.

İzmir İl Sağlık Müdür Yardımcısı ve 112 Acil Servis Sorumlusu Turan Sofuoğlu, her yangın ve büyük olayda kurumların işbirliği yaptığına dikkat çekerek, metronun kendine has özelliklerinden, tünellerinden, hatlardaki elektrikten dolayı zor bir alan olduğunu söyleyerek, bu tür tatbikatların yılda 1- 2 kere tekrarlanmasında fayda olduğunu ifade etti. Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müdürü Hasan İstengir ise tatbikat sırasında tüm kurumların çok hızlı ve koordineli çalıştığını görmekten büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.

Yaklaşık 150 kişinin görev aldığı tatbikatta, 20 civarında 112 Acil Servis personeli, 4 ambulans, 1 motosiklet, 40 kişiden oluşan 10 İtfaiye ekibi ve Emniyet Teşkilatı personeli görev aldı. İlk kez işletim saatlerinde gerçekleştirilen tatbikat sırasında metro tek hattan işledi ve metro içinde yolcuların bir panik yaşamaması için sık sık tatbikat yapıldığıanonsları yapıldı.

Metro’da 2000 yılından bu yana toplam 230 tatbikat yapılırken bunların 160’ı uygulamalı olarak gerçekleşti.