TRAMVAYA İZMİR İMZASI
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşımda yeni bir dönem başlatacak tramvay hatlarının yapımını sürdürürken, proje kapsamındaki tramvay araçları ise Adapazarı'ndaki Hyundai Eurotem tesislerinde üretiliyor. Aralık ayında ilk partisi teslim edilecek araçlar İzmir’e özgü dizaynı ve yüksek yerlilik oranıyla dikkat çekiyor.
Yapım aşamasındaki araçları incelemek üzere fabrikaya giden Başkan Aziz Kocaoğlu, üretim süreci hakkında brifing aldı. TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız’ın da katıldığı sunumda, Büyükşehir Belediyesi'nin yerlilik konusundaki hassasiyeti sayesinde Eurotem’in ilk kez bu projeyle yerli üretim araç gövdesi kullandığı açıklandı. Başkan Kocaoğlu, yapımı tamamlanan ilk tramvayın gövdesine imzasını attı.
İzmir tramvayları hem estetik görünümüyle kentin siluetine yeni bir renk katacak, hem de üretim aşamasındaki yüksek yerlilik oranıyla ülke ekonomisine kazanç sağlayacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin iki ayrı hatta (Karşıyaka ve Konak) yaşama geçireceği tramvay projesi kapsamında hizmet verecek araçlarının imalatı, Eurotem firmasının Adapazarı'ndaki tesislerinde gerçekleştiriliyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yapımı büyük ölçüde tamamlanan ilk İzmir tramvayını inceledi ve firma yetkililerinin sunduğu brifingi izledi.
Brifinge Başkan Kocaoğlu'nun yanı sıra, Eurotem'in iştirakçilerinden TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, Hyundai Rotem Satış ve Proje Yönetim Direktörü Kim Cheol Geun, İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, İZBAN Genel Müdürü Sabahattin Eriş, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Pervin Şenel Genç, Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökçe ve raylı sistem yatırımlarından sorumlu belediye bürokratları da katıldı.
Başkan Kocaoğlu imzasını attı
Büyükşehir Belediyesi'nin projedeki yerli payının artırılması konusundaki hassasiyeti doğrultusunda gövde üretiminin ilk kez Türkiye'de gerçekleştirildiği açıklanırken, Başkan Aziz Kocaoğlu firma yetkililerinin talebi üzerine ilk İzmir tramvayının üzerine imzasını attı.
2019'da 180 km raylı sistem
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, tesisteki incelemeler öncesi yaptığı konuşmada, Türkiye'de ilk kez bir kamu iktisadi teşekkülü ile bir yerel yönetimin işbirliği sonucu İZBAN'ın doğduğunu hatırlatarak, bunun çok önemli bir örnek olduğunu söyledi. Hattı Torbalı ve Selçuk'a uzatacak çalışmaların da sürdüğünü dile getiren Başkan Kocaoğlu, “2004 yılında göreve geldiğimizde İzmir'de 11 km raylı sistem hattı vardı. Bugün 100 km hatta sahibiz. Yakında açılacak 30 kilometrelik Torbalı, yapım aşamasındaki 26 kilometrelik Selçuk hattı ve tramvay hatlarımızla birlikte 2019'a gelindiğinde 180 kilometrenin üzerinde bir raylı sistem ağını hizmete almış olacağız” diye konuştu. TCDD ile Hyundai firması ortaklığında kurulan Eurotem'in İzmir'in tramvay çekerlerini üretmesinin ülke sanayi adına önemli olduğunu vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu, “Yüzde 85'lere varan yerli üretime ulaşılmasından son derece memnunuz” dedi.
Yarım asır ömür biçti
TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, Türkiye'nin son yıllarda demiryollarında önemli atılımlar yaptığını ve bu atılımlar çerçevesinde 2018 yılı itibariyle tüm hatları elektrikli ve sinyalize hale getirmeyi planladıklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yaptıkları ortaklıkla beraber Türkiye'deki en uzun banliyö hattını işlettiklerini ifade eden Yıldız, “Uyumlu işbirliği için İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na teşekkür ediyorum” dedi. İzmir tramvaylarının üretiminde yüzde 85 yerlilik oranına ulaşılmasının çok önemli bir adım olduğuna dikkat çeken TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, 30-35 yıl civarında ömür biçilen raylı sistem araçlarının İzmir'deki başarılı işletmecilik sayesinde en az 50 hizmet vereceğine inandığını söyledi.
Daha fazla yerlilik
Hyundai Rotem firmasının Avrupa, Afrika, Ortadoğu Satış ve Proje Yönetim Direktörü Kim Cheol Geun ise brifing kapsamında yaptığı konuşmada, İZBAN projesi ile başlattıkları işbirliğini İzmir tramvayları ile sürdürmekten mutluluk duyduğunu söyledi. İZBAN'da olduğu gibi tramvayların da bir Türk firması olan Eurotem çatışı altında üretildiğini belirten Kim Cheol Geun, bu proje sayesinde ilk kez araç gövdesinin Türkiye'de üretilmeye başlandığını dile getirdi. Kim Cheol Geun, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin demiryolu araçlarındaki yerliliğe çok önem verdiğinin bilincinde olduklarını ve tramvay projesi ile birlikte toplam yerlilik oranında çok yüksek bir sıçrama yakaladıklarını belirterek, şöyle devam etti:
“Hyundai Rotem olarak yerlileştirmeyi sadece gövdede bırakmayarak, yerlilik oranımızı daha da artırmak için elimizden geleni yapacağız. İzmir için ürettiğimiz tramvay aracını aynı zamanda kentin siluetinin de bir parçası olacak ve İzmir halkının karakteristiğini yansıtacak şekilde tasarladık.”
Güney Kore'de testlerden geçti
İzmir tramvay projesi için üretilen 5 modüllü araç gövdesi, Hyundai Rotem firmasının Güney Kore'deki üretim tesislerinde yük dayanım testlerine tabi tutuldu. Tüm aşamaları başarıyla geçen yerli malı araç gövdesi ilk kez İzmir tramvayı ile birlikte üretime geçmiş oldu. Gövdenin yanı sıra, dış giydirmeler, koltuk ve döşemeler ile klima gibi ekipman ve malzemeler de yurt içinden temin ediliyor.
285 yolcu kapasitesine sahip olacak şekilde üretilen tramvayların her biri 32 metre uzunluğa sahip olacak. Tramvayın her iki ucunda da sürücü kabini, iki yanda ise dörder adet olmak üzere toplam 8 adet kapı bulunuyor.
İzmir'in renkleri ile süslendi
İzmir'e özel olarak tasarlanan tramvaylar için ana tema olarak kentin coğrafi, kültürel, tarihi ve sosyal özellikleri ön plana çıkarıldı. Araçların iç görünüş, dış görünüş ve renk kombinasyonları oluşturulurken İzmir'in geçmişi ile bugününün buluşturulması hedeflendi. Dış grafik deseni dalgalı olarak seçildi. Tramvay araçlarının yan duvarlarında bulunan pencereler de mümkün olduğunca panoramik olarak tasarlandı.
İlk parti Aralık'ta geliyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi için üretilecek 38 tramvay aracından ilk üç adedi 26 Aralık 2015’de teslim edilecek. 2016 yılının Nisan ve Ekim aylarındaki 12'şer adetlik partilerin ardından, son 11 araç 26 Şubat 2017’de raylara inecek.
Eurotem
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent içi toplu ulaşıma soluk aldırmak amacıyla planladığı 12,6 km’lik Fahrettin Altay-Konak-Halkapınar, 8,8 km’lik Karşıyaka-Mavişehir hatlarının yapım ihalesini Türk firması “Gülermak” kazanmıştı. Hattın yapım işlerini üstlenen firma, tramvay araçlarının üretimi için TCDD’nin de ortakları arasında bulunduğu Eurotem ile anlaştı. EUROTEM, Kore’den Hyundai Rotem ve Hyundai Corporation, Türkiye’den de TCDD, TÜVASAŞ ve Haco şirketlerinin ortaklığı ile 2006’da kuruldu. Şirket, Türkiye’de hızlı tren ve tramvay setleri ve çeşitli demiryolu araçları üretiyor.
Konak ve Karşıyaka Tramvay Projesi hat bilgileri
Konak Tramvayı
Güzergah: Fahrettin Altay Meydanı-Konak-Halkapınar
Uzunluk: 12,6 km
Durak sayısı: 19 adet
Araç sayısı: 21
Ticari hız: 24 km/h
Karşıyaka Tramvayı
Güzergah: Karşıyaka-Mavişehir
Uzunluk: 8,8 km
Durak sayısı: 14 adet
Araç sayısı: 17 adet
Ticari hız: 24 km/h
Yapım aşamasındaki araçları incelemek üzere fabrikaya giden Başkan Aziz Kocaoğlu, üretim süreci hakkında brifing aldı. TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız’ın da katıldığı sunumda, Büyükşehir Belediyesi'nin yerlilik konusundaki hassasiyeti sayesinde Eurotem’in ilk kez bu projeyle yerli üretim araç gövdesi kullandığı açıklandı. Başkan Kocaoğlu, yapımı tamamlanan ilk tramvayın gövdesine imzasını attı.
İzmir tramvayları hem estetik görünümüyle kentin siluetine yeni bir renk katacak, hem de üretim aşamasındaki yüksek yerlilik oranıyla ülke ekonomisine kazanç sağlayacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin iki ayrı hatta (Karşıyaka ve Konak) yaşama geçireceği tramvay projesi kapsamında hizmet verecek araçlarının imalatı, Eurotem firmasının Adapazarı'ndaki tesislerinde gerçekleştiriliyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yapımı büyük ölçüde tamamlanan ilk İzmir tramvayını inceledi ve firma yetkililerinin sunduğu brifingi izledi.
Brifinge Başkan Kocaoğlu'nun yanı sıra, Eurotem'in iştirakçilerinden TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, Hyundai Rotem Satış ve Proje Yönetim Direktörü Kim Cheol Geun, İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, İZBAN Genel Müdürü Sabahattin Eriş, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Pervin Şenel Genç, Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökçe ve raylı sistem yatırımlarından sorumlu belediye bürokratları da katıldı.
Başkan Kocaoğlu imzasını attı
Büyükşehir Belediyesi'nin projedeki yerli payının artırılması konusundaki hassasiyeti doğrultusunda gövde üretiminin ilk kez Türkiye'de gerçekleştirildiği açıklanırken, Başkan Aziz Kocaoğlu firma yetkililerinin talebi üzerine ilk İzmir tramvayının üzerine imzasını attı.
2019'da 180 km raylı sistem
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, tesisteki incelemeler öncesi yaptığı konuşmada, Türkiye'de ilk kez bir kamu iktisadi teşekkülü ile bir yerel yönetimin işbirliği sonucu İZBAN'ın doğduğunu hatırlatarak, bunun çok önemli bir örnek olduğunu söyledi. Hattı Torbalı ve Selçuk'a uzatacak çalışmaların da sürdüğünü dile getiren Başkan Kocaoğlu, “2004 yılında göreve geldiğimizde İzmir'de 11 km raylı sistem hattı vardı. Bugün 100 km hatta sahibiz. Yakında açılacak 30 kilometrelik Torbalı, yapım aşamasındaki 26 kilometrelik Selçuk hattı ve tramvay hatlarımızla birlikte 2019'a gelindiğinde 180 kilometrenin üzerinde bir raylı sistem ağını hizmete almış olacağız” diye konuştu. TCDD ile Hyundai firması ortaklığında kurulan Eurotem'in İzmir'in tramvay çekerlerini üretmesinin ülke sanayi adına önemli olduğunu vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu, “Yüzde 85'lere varan yerli üretime ulaşılmasından son derece memnunuz” dedi.
Yarım asır ömür biçti
TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, Türkiye'nin son yıllarda demiryollarında önemli atılımlar yaptığını ve bu atılımlar çerçevesinde 2018 yılı itibariyle tüm hatları elektrikli ve sinyalize hale getirmeyi planladıklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yaptıkları ortaklıkla beraber Türkiye'deki en uzun banliyö hattını işlettiklerini ifade eden Yıldız, “Uyumlu işbirliği için İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na teşekkür ediyorum” dedi. İzmir tramvaylarının üretiminde yüzde 85 yerlilik oranına ulaşılmasının çok önemli bir adım olduğuna dikkat çeken TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, 30-35 yıl civarında ömür biçilen raylı sistem araçlarının İzmir'deki başarılı işletmecilik sayesinde en az 50 hizmet vereceğine inandığını söyledi.
Daha fazla yerlilik
Hyundai Rotem firmasının Avrupa, Afrika, Ortadoğu Satış ve Proje Yönetim Direktörü Kim Cheol Geun ise brifing kapsamında yaptığı konuşmada, İZBAN projesi ile başlattıkları işbirliğini İzmir tramvayları ile sürdürmekten mutluluk duyduğunu söyledi. İZBAN'da olduğu gibi tramvayların da bir Türk firması olan Eurotem çatışı altında üretildiğini belirten Kim Cheol Geun, bu proje sayesinde ilk kez araç gövdesinin Türkiye'de üretilmeye başlandığını dile getirdi. Kim Cheol Geun, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin demiryolu araçlarındaki yerliliğe çok önem verdiğinin bilincinde olduklarını ve tramvay projesi ile birlikte toplam yerlilik oranında çok yüksek bir sıçrama yakaladıklarını belirterek, şöyle devam etti:
“Hyundai Rotem olarak yerlileştirmeyi sadece gövdede bırakmayarak, yerlilik oranımızı daha da artırmak için elimizden geleni yapacağız. İzmir için ürettiğimiz tramvay aracını aynı zamanda kentin siluetinin de bir parçası olacak ve İzmir halkının karakteristiğini yansıtacak şekilde tasarladık.”
Güney Kore'de testlerden geçti
İzmir tramvay projesi için üretilen 5 modüllü araç gövdesi, Hyundai Rotem firmasının Güney Kore'deki üretim tesislerinde yük dayanım testlerine tabi tutuldu. Tüm aşamaları başarıyla geçen yerli malı araç gövdesi ilk kez İzmir tramvayı ile birlikte üretime geçmiş oldu. Gövdenin yanı sıra, dış giydirmeler, koltuk ve döşemeler ile klima gibi ekipman ve malzemeler de yurt içinden temin ediliyor.
285 yolcu kapasitesine sahip olacak şekilde üretilen tramvayların her biri 32 metre uzunluğa sahip olacak. Tramvayın her iki ucunda da sürücü kabini, iki yanda ise dörder adet olmak üzere toplam 8 adet kapı bulunuyor.
İzmir'in renkleri ile süslendi
İzmir'e özel olarak tasarlanan tramvaylar için ana tema olarak kentin coğrafi, kültürel, tarihi ve sosyal özellikleri ön plana çıkarıldı. Araçların iç görünüş, dış görünüş ve renk kombinasyonları oluşturulurken İzmir'in geçmişi ile bugününün buluşturulması hedeflendi. Dış grafik deseni dalgalı olarak seçildi. Tramvay araçlarının yan duvarlarında bulunan pencereler de mümkün olduğunca panoramik olarak tasarlandı.
İlk parti Aralık'ta geliyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi için üretilecek 38 tramvay aracından ilk üç adedi 26 Aralık 2015’de teslim edilecek. 2016 yılının Nisan ve Ekim aylarındaki 12'şer adetlik partilerin ardından, son 11 araç 26 Şubat 2017’de raylara inecek.
Eurotem
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent içi toplu ulaşıma soluk aldırmak amacıyla planladığı 12,6 km’lik Fahrettin Altay-Konak-Halkapınar, 8,8 km’lik Karşıyaka-Mavişehir hatlarının yapım ihalesini Türk firması “Gülermak” kazanmıştı. Hattın yapım işlerini üstlenen firma, tramvay araçlarının üretimi için TCDD’nin de ortakları arasında bulunduğu Eurotem ile anlaştı. EUROTEM, Kore’den Hyundai Rotem ve Hyundai Corporation, Türkiye’den de TCDD, TÜVASAŞ ve Haco şirketlerinin ortaklığı ile 2006’da kuruldu. Şirket, Türkiye’de hızlı tren ve tramvay setleri ve çeşitli demiryolu araçları üretiyor.
Konak ve Karşıyaka Tramvay Projesi hat bilgileri
Konak Tramvayı
Güzergah: Fahrettin Altay Meydanı-Konak-Halkapınar
Uzunluk: 12,6 km
Durak sayısı: 19 adet
Araç sayısı: 21
Ticari hız: 24 km/h
Karşıyaka Tramvayı
Güzergah: Karşıyaka-Mavişehir
Uzunluk: 8,8 km
Durak sayısı: 14 adet
Araç sayısı: 17 adet
Ticari hız: 24 km/h